Monica Marinelli

Monica Marinelli

Administrative (Amministrativa)
Accounting and Procurement - Contact person (Contabilità e Acquisti - Referente)
m.marinelli@univpm.it
+39 071 220 4786

Activities

  • Accounting management and budget preparation support;
  • Acquisition procedures for goods and services;
  • Conference and convention registration management.

Attività

  • Gestione della contabilità e supporto alla predisposizione del bilancio;
  • Procedure di acquisizione di beni e servizi;
  • Gestione iscrizioni a convegni e conferenze.

Biography

She has been part of the DICEA Administrative Office since 2011. Following the administrative reorganization of the University in 2023, her work focuses particularly on accounting and purchasing.

Previously, she was employed by the University of Ancona since 1992 in a role framed in general services and since 1995 in the administrative area at the Institute of Construction, later IDAU. From 2005 she then worked at the Department of Architecture Construction and Structures (DACS), later merged into DICEA.

In parallel, from 2000 to 2007, she carried out administrative activities of the Interdepartmental Center “Quality Construction Project,” with tasks related to all administrative activities carried out first in the institutes (cost centers), and then in the departments (management centers), with a horizontal cut of competencies.

Since 2019, she has been a member of the UNIVPM Emergency team.

Biografia

Fa parte dell’Ufficio Amministrativo DICEA sin dal 2011. A seguito della riorganizzazione amministrativa dell’Ateneo del 2023, la sua attività si concentra in particolare su contabilità e acquisti.

In precedenza, dal 1992 è stata impiegata dell’Università degli Studi di Ancona con ruolo inquadrato nei servizi generali e dal 1995 nell’area amministrativa presso l’Istituto di Edilizia, successivamente IDAU. Dal 2005 ha poi lavorato presso il Dipartimento di Architettura Costruzioni e Strutture (DACS), poi confluito nel DICEA.

In parallelo, dal 2000 al 2007, ha svolto attività amministrativa del Centro Interdipartimentale “Progetto Costruzione Qualità”, con mansioni relative a tutte le attività amministrative svolte dapprima negli istituti (centri di costo), e poi nei dipartimenti (centri di gestione), con un taglio orizzontale delle competenze.

Dal 2019 fa parte della squadra di Emergenza UNIVPM.